Primarul și vicele din Slimnic își „împart” ilegalitățile

În plină campanie electorală candidații la fotoliul de primar se agață de orice lucru cât de mic sau profită de orice moment și de orice situație pentru a prinde un vot din partea alegătorilor.

Regretabil este faptul că, în goana după voturi uită de restricțiile impuse de starea de alertă despre care auzim zilnic pe la toate colțurile, iar două exemple negative sunt chiar edilul Comunei Slimnic, Ioan Șurean, și viceprimarul Adrian Aron Nan. Cei doi mai sus nominalizați fac legea în propria comună și nu țin cont de recomandările sau restricțile impuse de către autorități.

Prima gafă făcută de cei doi politicieni a fost în urmă cu câteva zile.

Edilul alături de viceprimar au mers în vizită la cea mai vârstnică locuitoare din comună pentru a o premia cu ocazia împlinirii unui secol de existență. Gestul a fost frumos, emoționant și de apreciat…dar se pare că ceva le-a lipsit lui Ioan Șurean și lui Adrian Aron Nan și anume masca de protecție. Masca a fost timp de două săptămâni un accesoriu obligatoriu în Comuna Slimnic, inclusiv în spațiile deschise, din cauza creșterii cazurilor de coronavirus. Premierea fără mască a avut loc într-o încăpere închisă, iar bunicuța intră în categoria persoanelor vulnerabile.

Ioan Șurean și Adrian Aron Nan cu echipa lor de consilieri au continuat încălcarea legii în mod voit.

Ieri, cutiile poștale ale cetățenilor din localitățile Ruși, Slimnic,Veseud au fost „virusate” de pliante și flyere fără a deține un cui de înregistrare… ceea ce conform legii este ilegal și se sancționează. Staful de campanie electorală PNL Slimnic a împărțit aceste materiale de propagandă electorală având mesaje despre realizările în cele două mandate ale primarului Ioan Șurean, însă și informații defăimătoare la adresa candidatului ALDE la Primăria Slimnic – Virgil Şoroştinean.

Se pare că echipa din spatele candidatului Adrian Aron Nan la scaunul de primar și a lui Ioan Șurean la poziția de consilier local fie a uitat, fie se face că nu știe cum se realizează și se distribuie materialele de propagandă politică, însă le amintim noi dacă este nevoie.

Conform Art. 39 (1) , H.G. nr. 10/2016, în campania electorală, partidele politice pot achiziţiona şi utiliza numai următoarele tipuri de materiale de propagandă:
a) afişe cu dimensiunile de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură;
b) afişe prin care se convoacă o reuniune care vor avea 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură şi vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj;
c) materiale de propagandă audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală;
d) publicitate în presa scrisă;
e) materiale de propagandă online;
f) broşuri, pliante şi alte materiale tipărite din aceeaşi categorie

Art 39, Norme – Transparența campaniei

Partidele politice au obligaţia de a imprima sau de a utiliza pe materialele de propagandă tip afiș, broșuri, pliante, alte materiale tipărite și cele din presa scrisă, cel puţin următoarele date:

a) denumirea partidului politic sau a organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care le-a comandat;
b) denumirea operatorului economic care le-a realizat;
c) codul unic de identificare primit de la Autoritatea Electorală Permanentă;
d) tirajul, în cazul afișelor, broşurilor, pliantelor şi a altor materiale tipărite din aceeaşi categorie

807Distribuie:

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *