Adrian Toni Neacșu: Referendumul pe justiție dacă a interzis legiferarea prin ordonanțe de urgență în domeniul justiției cu atât mai mult a interzis legiferarea prin asumarea răspunderii Guvernului

Atâția juriști în politică și nimeni nu observă că Referendumul pe justiție dacă a interzis legiferarea prin ordonanțe de urgență în domeniul justiției cu atât mai mult a interzis legiferarea prin asumarea răspunderii Guvernului?

Adoptarea legii prin asumarea răspunderii Guvernului este cea mai nedemocratică formă de legiferare, reprezentând nu o substituire temporară a competențelor suverane de legiferare ale Parlamentului, cum e cazul ordonanțelor de urgență, ci una definitivă.
OUG-urile sunt supuse în cele din urmă dezbaterii și aprobării lor prin lege în Parlament. OUG-ul este o lege temporară, care produce efecte până când autoritatea legiuitoare constituțională și-o asumă, sau dimpotrivă o respinge.

Adoptarea legii prin procedura asumării răspunderii Guvernului înseamnă eludarea definitivă a procedurii constituționale normale de exprimare a voinței poporului prin legile adoptate de Parlament.

Secția specială nu poate fi desființată prin asumarea răspunderii, ar fi doar o golănie politicianistă, pe care Curtea Constituțională ar trebui s-o sancționeze. Prin Referendum poporul și-a exprimat voința suverană ca în domeniul organizării judiciare , al infracțiunilor și al pedepselor legiferarea să se facă doar prin Parlament, iar nu și pe căi ocolite. Altfel spus, poporul a reamintit că în acest domeniu al justiției nu există excepții de la regula potrivit cu care „Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării” (art. 61 Constituție).

Sursa: https://www.facebook.com/atneacsu/posts/1421740458010105

80Distribuie:

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *