Accidentul lui Chițoiu: teoria mușamalizării, demontată de Marian Godină

Pornind de la accidentul în care a fost implicat fostul ministru Daniel Chițoiu, polițistul Marian Godină spune că a lucrat 11 ani în Poliția Rutieră și explică ce se întâmplă la fața locului când are loc un accident mortal. Potrivit accestuia, polițiștii nu ar avea cu ce să ajute un șofer și comentează scena în care Chițoiu apare lângă un polițist care vorbește la telefon imediat după accident.

  • Context: Două mașini s-au ciocnit frontal joia trecută în localitatea Zamfirești din Argeș, după ce unul din autoturisme a intrat pe contrasens. O femeie de 73 de ani și un bărbat de 82 de ani au murit în urma impactului. Una din mașini era condusă de secretarul general ALDE, fostul ministru Daniel Chițoiu. Chițoiu a fost dus la Spitalul Floreasca din Capitală, având trei coaste rupte. Polițiștii au întocmit dosar penal pentru ucidere din culpă și vătămare corporală. Imediat după accident, Daniel Chițoiu a surprins în timp ce mergea în apropierea unui polițist care făcea cercetarea la fața locului.

„Accident rutier cu doi morți. Unul dintre șoferi, fost ministru, pare nevătămat și apare în imagini, la fața locului, lângă un polițist care vorbește la telefon. Ura față de politicieni și încrederea scăzută în Poliție dau naștere la fel și fel de scenarii. Am citit azi comentarii de te doare mintea, dar am ajuns la concluzia că oamenii nu sunt de condamnat că se gândesc la mușamalizări, cu atât mai mult cu cât Poliția Română nu vine cu niște explicații clare și stă și încasează cuminte.

Cu cine vorbea polițistul la telefon și de ce?

Că doar nu vorbea cu nevastă-sa și îi spunea că vrea să meargă la Jumbo când termină munca.

Am lucrat timp de 11 ani numai la Poliția Rutieră și am pierdut numărul accidentelor mortale la ale căror cercetări am participat sau le-am efectuat. Nici nu ajungeai bine la un asemenea accident și telefonul începea să zbârnâie. Dacă nu știați încă, România e țara hârțoagelor, raportărilor și statisticilor. În loc să îmi văd de treaba pe care trebuia să o fac acolo, trebuia să răspund din cinci în cinci minute la telefon. Ba ofițerul șef de schimb, ba ofițerul de serviciu, ba purtătorul de cuvânt. Câți ani are victima, cum o cheamă, ce marcă e autoturismul, sensul de deplasare, timpul estimativ de reluare a traficului etc. Încheiam convorbirea cu unul, mă suna altul. Ba chiar exista un termen de câteva minute în care accidentul trebuia raportat la București.

Dacă era implicată și vreo persoană publică, interesantă pentru presă, telefoanele erau și mai multe, pentru ca toți să fie la curent cu ce s-a întâmplat.

Așadar, scena unui accident cu un polițist vorbind la telefon nu ar trebui să ridice niciun semn de întrebare.

Iar să te gândești că cineva ar suna la fața locului unui accident mortal ca să intervină și să-i transmită polițistului să mușamalizeze ceva, ori să schimbe vreo vinovăție, mi se pare de neconceput.

Nu văd ce ar putea face polițiștii de la fața locului pentru a-l face scăpat pe vreunul și, mai ales, nu văd de ce și-ar dori să intre la pușcărie vreunul dând un telefon. Suntem, totuși, în 2019. A nu se înțelege că i-a lovit pe toți cinstea, dar teama de pușcărie e mare.

Ceea ce mulți nu știu, și nici nu le spune nimeni, este că, în cazul accidentelor rutiere soldate cu victime, poliția rutieră nu stabilește vinovății ci doar adună urme ce se constituie ulterior in probe . Nu veți auzi vreodată un polițist spunând cine a fost de vină pentru un accident pentru că activitatea de stabilire a vinovăției și tragere la răspundere este supravegheată de magistrați. Observați că poliția iese cu un comunicat în care relatează modul de producere al accidentului, fără însă a face aprecieri cu privire la vinovăție. Asta e treaba instanței.

Repet, polițiștii de la fața locului, nu ar avea cu ce să ajute un șofer. Ei doar descriu ce găsesc la fața locului, audiază martorii, (care vor mai da oricum declarații) desenează la scară schița plan a locului accidentului. Pe lângă polițiștii rutieri, la fața locului vin și criminaliști care întocmesc planșa foto. Pe românește fac fotografii cu tot ce e pe acolo. Acum, poți crede că vreo patru polițiști rutieri cu vreo doi criminaliști și cu unul care a dat un telefon din vreun birou se pun cu toții de acord pentru a-l salva pe unul riscându-și ei jobul și libertatea, cu atât mai mult când știu că toată presa e cu ochii pe ei?

Eu nu pot crede asta nicio clipă. Și, cu riscul să devin enervant, repet că nu văd ce ar fi putut face polițiștii ăia? Să mute epavele, să modifice urmele de târâre si pe cele de fragmente care oricum apar in planșa foto? Să modifice schița plan? Dar cu planșele foto cum rămânea apoi? Deci și dacă ar fi vrut, cu toate că nu am niciun dubiu că ar fi făcut asta, nu ar fi putut.

Fostul ministru era în picioare și, după câteva minute, pe targă.

Așa. Și? Care ar fi problema? Am avut astfel de cazuri în care oamenii, crezând că scapă mai ieftin sau probabil învățați de vreun avocat, se dădeau răniți, deși pentru mine era clar că nu au nimic. Atâta timp cât nu sunt medic, dacă cineva îmi spunea că dorește ambulanță dau control medical doar nu mă împotriveam eu. Medicii sunt cei care eliberează diagnosticul, iar dacă vreun medic își asumă să spună că are coaste rupte fără să le aibă, e strict problema medicului, nu a poliției.

Oricum, între noi fie vorba, cu coastele întregi sau rupte, e același lucru. Cu ce credeți că l-ar ajuta dacă ar avea și el două coaste rupte? Dosarul penal s-ar referi, pe lângă infracțiunea de ucidere din culpă, și la cea de vătămare corporală din culpă. (Pentru coastele rupte) Dacă el este șoferul care a intrat pe sens opus, credeți că ar formula plângere penală împotriva lui însuși pentru coastele rupte? Eu zic că nu. Așa că, în picioare sau pe targă, e cam același lucru”, a scris Marian Godină pe site-ul său, potrivit stiripesurse.ro

180Distribuie:

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *